Wednesday, October 27, 2010

tuhan kenape kah

tuhan, adekah saye sangat notty lately
kenape asek duge2 saye. huwaaa.
saye tak larat da nie. ade je tak kene.
sangat miserable. tak la sangat tapi rase tabesh.
siriyes lately banyak mende bad jadik kat tmpat keje.
tu yang stress takleh nak blogging tuh. haha.

and harinih,
adela sorang pt tuh, baru admit.
dengan bertanggungjawab aku hantar la die pegi bilik die
(sebab semak kat kaunter, aku tgh nak prepare ubat kol 6pm aku)
lagi pon cam kesian la, takkan nak biar die dok berdiri2 kat kaunter kan?
da position kan katel bg wife die bareng ngan selese, tibe2 asben die tanye

"saye maw duduk mane, duduk sini ka?"

aku pon excuse then g cari kerusi untuk die, pastuh die tanye pula

"saye duduk sini saja ka? saya maw buat apa? apa saya kena buat?
lu cakap la. saya tak penah masuk hospital. lu selalu masuk hospital?"
(read in annoying intonation k)

aku da sentap, dalam hati (bodo aku tak pnah admit sepital lagi, aku keje je sepital)
lepas observe bini die yang sehelai sepinggang tuh aku pon respond la

"u boleh balik amek barang die, baju, seluar ,towel, barang mandi. 
untuk makan malam die pon i think u kene beli luar sbb sini dah lepas 
time order, sini takde dapur untuk masak diorang order luar saja"
sambil dalam hati, bangang ko, pk sendrik la ko nak bawak ape
lepas tuh die boleh cakap

"mana saya taw, sini die boleh mandi ka tak boley mandi ka, pakai baju macam mana ka, 
itu dokter kata maw cucuk letak darah, pakai tshirt boleh ka? itu makanan takpe nanti saye beli.
isteri saye maw selimut lebey ka"

ok fine salah aku tak bace case note dulu tapi boley agak la ni mesti maw transfuse blood.
tapi bini die pon bengong senyap jek. tak paham bahase melayu kot.

"owh darah, nanti saya check itu folder tgok dokter cakap ape, kene kol tanye 
darah die sudah ada sini belum, itu selimut tak payah bawak, sini ada. tu nanti kalau 
wife u sejuk boleh mintak dengan kite. nanti u decide dengan u punye wife ape barang 
die maw pakai, boleh bawak sini"

aku pon blah la g depan nak tgok folder die, nampak la macit Nisa. so impom la
pasal admission tuh. tgh kiterang cakap2 sambil tgok folder pt td.
tibe2 lalu la asben pt tuh sambil perli

"tadi kata maw tgok folder ape doctor cakap, kenape cakap2 lg"

aku pandang jew sambil tgok folder die "nk bace la nie"

die ilang jew tros aku pumpampumpam (read as potpet)

cam demm kan org2 camnih. bongok menyakitkan hati jew.
sungguh ba alip ba ya. lately aku da ilang sabar dah.
n wit the incident2 dat happen yang sangat nampak aku jew
yang salah, kene kutuk kaw2 ngan org2 'sangke bagus konon
tak pnah wat salah pape'.

besok aku akan menuntut keadilan supaye aku tidak menjadi
'mangse keadaan'.

 fakiyuallbitches
innocent fakiyu eva

2 comments:

  1. wah..sgt annoying kot u nyer pt..by d way myb dia mmg sgt tdak taw apa2 jd dia gubra tahap gaban!! jgn stress2..smile always br leh keja ngan aman!! biar kite wat hal ngan kwn2 tmpt keja tp jgn kt pt cz dr pt kite nyar punca rezeki...<3

    ReplyDelete
  2. sgt ampes..u...die siap hengat nme i tau...haaa...lu sapa nama? ooo...siti nor...haaa....hengat nk bg adiah ke..award ke x pe gak..ni x..hengat sbb nk tukar single room...

    >> 2nd pod isteri die ...dtg lawat la nih..nmpk i dr jauh trus lambai2 sambil "hai yang"..ampeh ko..da dpt blk..nk yang2 lak ngan ak..klu x pat blk aritu..mau femes nme i kt admin..huhuhu..sgt x fhm ngan mereka2 nih...

    ReplyDelete

cikgu maw kata ape?

Related Posts with Thumbnails