Tuesday, October 5, 2010

gunting jururawat kesayangan ku

name saye anis
saye seorang jururawat.
bukan cite2 sebenar n mmg aku xpnah ade cite2 btol pon.
mebi aku lagi suke jadik wifey dok umah jage baby2 chumils je kot < en.asben sile bace huhu.
tapi sejak aku mule2 masuk college nurse aku (yup i never goes to unibersity,pegi jln2 selalu la)
aku agak fall in lurve gak la wit nursing nih.
bukan ape aku rase aku lebih cerdik berbanding org2 lain (bab2 sepital jela k n bab2 jage anak)
tapi mebi aku mmg ade nature talent ntok jadik nurse sbb from my observation a good nurse mestilah mempunyai 
kesabaran yang amat tinggi, 
keberanian yang kuat, 
ketahanan mental n physical yang mantap, 
juga berketrampilan menarik spt muke manes n mesra alam, 
ade lagi pandai gune logical thinking gak 
n kretip sbb ape ko belajar kat kolej x semestinye same ngn ape ko akan jumpe kat tmpat keje, 
dahtu lain sepital len lak peel die.
pergh gile susah gak nak jadik nurse nih tapi time kasih tuhan kerane memberi saye sifat2 di atas. (alhamdulillah)
lastly kene ade sifat observant gak k. mantap2.


back to my title NURSE SCISSOR (gile tadik aku lupe eja cemane wei)
gunting aku yg plg atas tuh! psst 3rd gunting tu ntok gunting toot bile branak :)

gunting adelah alatan paling penting sebagai seorang nurse selain itu alatan lain seperti
jam tetek
jam tetek

pen, pensel, pembaris
stetoskop < nurse kat mesia cam tak pandai gune sgt la wei kat mesia mostly dokte jew suke nie

memang mende2 nie sejak seminggu pertame kat clge lagi da wajeb kene ade. 
hari2 pergi keje mende2 nih la aku bawak. 
selain name tag n ID card dengan gamba muke paling cantik pnah aku buat. 
serta unipom biru (aku nurse sepital pakar) yang ikot bentuk badan (fuyyo)
sling bag biru sejak aku student sem 6 (im not interested with new bag just loves tis 1 so much, so loyal sey)  
n duit seploh hengget (tak cukup aku suke mintak org, selalu ngan SRN Nisa la).

5,6 hari nih hidup aku agak tak tentu sebab sesuatu telah ilang. 
gunting kesayangan aku yang pnoh ngan kenangan silam bersame telah ilang. 
da dekat 5 tahun wei aku ngan gunting tuh! sile imagine betape sayang nye aku kat gunting tuh!
aku pon bengong sape soh tules name urup jepun. konon belagak pandai tules jepun la. 
tak kisah la tapi aku mmg tak suke ilang2 sesuatu sbb aku mesti nak mende yang sebijik cam sesuatu yang ilang tuh. 
tadik da jalan2 g farmasi Voon ngan macit Nisa tapi takde yang same. ):

macit Nisa kate boleh beli gunting camtu ngan macit Jah tapi i tamau, 
masih berharap gunting kesayangan i
terselit di mane2 n minta di jumpai. (mate bergenang). emo siot. 
tapi kalau dapat yang sebijik pon sure takkan same cam yang lame. 
hurm tak suke. but dats life. people come, people go. best stuff come, best stuff ilang.
no matter how hurt to lose samting yang u sangat2 sayang. 
a new replacement is there, mmg takkan pnah same dengan yg u sayang tuh tapi terpakse.
tapi kn kalau i ilang en.rudy kompem la takde replacement. huwa. sob2. (menaep sambil mate bergenang)
sbb tu i nak anak ye en.asben.

nak tanak kene carik gunting baru gak nanti. 
kang cemane nak keje. maw gunting nurse ku!
silela muncul balik. sile pulang ke pangkuan poket baju nurse biru ikut body ku itu. plz plz plz.

motip entry : hilang gunting pn aku nanges2 sedey, inikan pule jike ilang orang2 aku sayang. sob2. pk2 kan.

wit loves from ur nurse @n!$

1 comment:

  1. Please like our page to check the verity of nurses instruments
    https://web.facebook.com/NursesScissors/

    ReplyDelete

cikgu maw kata ape?

Related Posts with Thumbnails